Vanliga frågor


Frakt

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden på din order beror på försändelsens vikt. Ett par stödstrumpor väger 50-70 gram. Fraktkostnaden beräknas enligt följande:

0-500 gram = 29 kr

500-1000 gram = 39 kr

1000-2000 gram = 49 kr

2000-3000 gram = 59 kr

När kommer mina köpta stödstrumpor?

Beställer du stödstrumporna före kl 14:00, packas din order samma dag och skickas med PostNord samma/närmast efterföljande vardag. Vi packar dina stödstrumpor i en posterorderpåse och skickar dem med PostNords snabbaste leveranssätt Varubrev Klass1 som garanterar leverans inom 1-2 dagar beroende på var du bor i Sverige. När varorna lämnar vårt lager får du alltid en orderbekräftelse på e-post från oss som meddelar att dina stödstrumpor är på väg. Var därför noga att ange korrekt e-postadress när du lägger din order.



Byten

Kan jag byta en vara?

Du kan byta en vara ifall du inte gillar den eller t ex vill byta storlek, inom 14 dagar från det datum varan kommit dig tillhanda.

Du kan byta endast ej provade, felfria varor, i originalförpackning. Varans förpackning får inte vara bruten eller skadad. Om du vill byta

en vara, behöver du returnera varan och lägga en ny beställning. Så fort den returnerade varan har kommit oss tillhanda, kommer vi att

utfärda en återbetalning i det fall returen uppfyller våra villkor för returer ovan. 

 

Lägg varorna i ett brevkuvert eller paket och posta tillbaka till följande adress:

AER Compression AB

Box 22

123 21 Farsta



Returer

Kan jag returnera en vara?

Ja, du kan returnera en vara inom 14 dagar från det att du har mottagit den utan att ange orsak. 

Hur går jag tillväga för att returnera en vara?

Svar: Fyll i vårt kontaktformulär under "Kontakt" på startsidan. Där behöver du ange ditt ordernummer (börjar oftast med WGR + fem siffror eller endast fem siffror) och artikelnummer på de artiklar du önskar returnera. 

Lägg sedan varorna i ett brevkuvert eller paket och posta tillbaka till följande adress:

AER Compression AB

Box 22

123 21 Farsta

Spara ett kvitto på att du har lämnat in varorna hos ett postombud. 

Vilka varor kan jag returnera?

Svar: Du kan returnera endast ej provade, felfria varor, i originalförpackning. Varans förpackning får inte vara bruten eller skadad. 

I de fall dessa villkor inte uppfylls, godkänns inte returen och det utgår ingen ersättning.

Vem står för returfrakten?

I de fall du vill returnera en vara är det du själv som står för returfrakten. I de fall vi av misstag har skickat fel produkt, står 

vi för returen. Vi skickar rätt produkt och retursedel för den felaktiga. Du måste kunna visa att den mottagna produkten är fel,

genom att fotografera förpackningen så att artikelnummer och storlek syns samt mejla det till oss. Observera att om du inte 

använder vår retursedel och väljer att skicka det som brev, kommer vi endast att ersätta kostnaden som Postnords Brevtjänst,

se Postnords priser för Brev. Vi kommer inte att ersätta kostnad för Rekommenderat Brev.



Produkter
Övrigt