Köp- och leveransvillkor stödstrumpor

 

Fraktkostnad stödstrumpor
Fraktkostnad: 29kr på din order.

 

När kommer mina köpta stödstrumpor
Vi packar och levererar dina beställda stödstrumpor före kl 14.00 samma dag och levererar med posten närmaste efterföljande vardag. Vi packar dina stödstrumpor i posterorderpåse och skickar dem med Postnords snabbaste leveranssätt Varubrev Klass1 som garanterar leverans inom 1-2 dagar beroende på var du bor i Sverige. När varorna lämnar vårt lager får du alltid en orderbekräftelse på mail från oss som meddelar att dina stödstrumpor är på väg. Var därför noga att ange korrekt e-postadress när du lägger din order.

 

Minimiorder stödstrumpor
Det finns inget minimibelopp.

 

Priser för stödstrumpor
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ när du köper stödstrumpor

 

Betala mot Faktura, Delbetalning, Betala i din egen takt

Vid betalning av stödstrumpor via faktura, delbetalning, betala i din egen takt samarbetar vi med Klarna. För mer information om vilka betalningsalternativ erbjuds, se Klarnas villkor när du kommit till kassan.

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.


Samtliga fakturor är överlåtna till Klarna. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Det tillkommer ingen fakturaavgift då Klarna skickar fakturan via e-post. Ifall du vill få en pappersfaktura med post, tillkommer en avgift på 5 kr. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

 

Betalning med kort PAYSON

Med kortbetalning sker betalning direkt från det betalkort, bankkort eller kreditkort du väljer att ange i kassan.

Kortbetalningen sker säkert genom PAYSON, ett välkänt företag som har avtal med alla banker och kortaktörer på marknaden såsom VISA, Mastercard med flera.

För kortbetalning utgår INGEN KOSTNAD.

 

Leveranssätt stödstrumpor
Vi skickar stödstrumporna som postorderpaket till din brevlåda via Postnord. Är påsen för stor så läggs en avi i brevlådan och du får hämta ut dem på närmaste utlämningsställe.

 

Reklamation och returrätt stödstrumpor.
Det är alltid garanti på de stödstrumpor du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Var noga med att ta bild på strumpor med fabrikationsfel och mejla dem till oss, samt ange ordernummer, artikelnummer (står på förpackningen) och storlek, så att vi kan skicka nya varor till dig. Du betalar själv returfrakten, men vi skickar kostnadsfritt nya till dig om det är fel på varan. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Ifall du har betalat via Klarna, görs återbetalning via dem. Om du beställt fel storlek och vill byta, skickar du tillbaka varorna till vår adress. Så fort vi mottagit varorna från dig, skickar vi rätt storlek enligt önskemål. Observera att vi tar ut en fraktavgift på 29 kr vid sändning av nya varor enligt dina önskemål. I de fall där vi skickat fel vara av misstag, står vi för fraktkostnaderna.

 

Ångerrätt stödstrumpor
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Du kan returnera endast oanvända strumpor i obruten förpackning. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

 

Produkter
Övrigt